sunnuntai 17. heinäkuuta 2016

Clemence-hame


Viimeinkin alkaa isompia projekteja taas valmistua. Tai ei tämäkään varsinaisesti ole iso projekti vaan helppo ompelus, mutta se jäi ompeluhuoneen pöydälle lojumaan useammaksi viikoksi kun en jaksanut ommella vetoketjua. Toisaalta olen vielä niin kokematon ompelija, että mikä tahansa ompeluprojekti on iso ja kaavan piirtämisestä viimeistelyyn kuluu paljon aikaa.


Olen päässyt Pistoksissa-kirjan neljänteen malliin. Tähän hameeseen kirja ei tarjonnut kaavaa vaan sain itse piirtää sen (wuhuu...) Ihmettelin vähän, miksei tämä ollut heti ensimmäinen vaate kirjassa, koska tämä oli oikeasti tosi helppo. Uusia juttuja minulle oli rypytys (vähän epätasainen, ei haittaa) ja molemmille sivuille lisäämäni taskut, jotka ovat TODELLA kätevät.

Pöksykäinen oli innolla mukana kuvauksissa.
Ihana tasku! Aion jatkossa lisätä taskut jokaiseen hameeseen, johon ne vähänkään sopivat.
Joku blogini innokas lukija saattaa tunnistaa hameen pilkkukankaan samaksi, jota käytin Megan-mekossa. Tähän kuluikin loppu kangas paria repaletta lukuunottamatta. Vyötärönauhan alavaran jouduin leikkaamaan toisesta kankaasta. (Ketä oikeesti kiinnostaa mitä kangasta vyötärönauhan alavara on, miks mä edes kirjotin ton...)

Koska olen niin kova tyyppi, eikä minua mitkään kirjat määräile, en mitannut helman leveydeksi ohjeen mukaan 2 x lantionympärys vaan leikkasin koko kankaan leveydeltä. Ei mennyt turhaan kangasta hukkaan.


Saijonaarasta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti