sunnuntai 2. elokuuta 2015

Delphine ja selfiekeppi


Terve! 

Olen ommellut jälleen Pistoksissa! Siis uudesta Pistoksissa -kirjastani valitsin seuraavaksi projektiksi Delphine -hameen. Olin ostanut jo yhden kankaankin hametta varten, mutta päätin, että Ruusan kaveriksi pitäisi saada vaaleansininen hame. Ajattelin aluksi vaaleaa farkkua, mutta löysin UFFilta vanhan verhon kuudella eurolla, enkä joutunut kangaskauppareissulle ollenkaan! Puolisoni kyllä väitti, ettei minun pitäisi kuljeskella vanhoissa verhoissa, mutta onnexi osasin ommella niin hienon, ettei hänkään tajua mistä kangas on peräisin!

Bussia odotellessa on hyvin aikaa ottaa selfie tai pari. Onneksi ei ollut paljon yleisöä.

Hame onnistui superhyvin ja onkin ollut käytössä jo! Tykkään todella paljon tuon kirjan ohjeista! Piilovetoketjun ompelukin sujui niin mainiosti, etten tarvinnut ratkojaa kuin viidesti! Hameen väri vähän jännittää kun olen yleensä käyttänyt tummempia vaatteita. 

Stockmannilla. Toivottavasti tätäkään ei moni huomannut.
Ikävä kyllä kellään ei ollut aikaa toimia kuvausassistenttina, joten olen joutunut ottamaan kaikki kuvat itse. Olisiko helma ehkä pitänyt jättää aavistuksen lyhyemmäksi?

Näin kävelin kaupungilla ja otin huomaamattomasti samalla hameestani rennon shoppailukuvan.
Onneksi joku neropatti on keksinyt juuri sen, mitä minä häpeäkseni tarvitsen! SELFIEKEPIN!!!!!! Jos yleensä selfieissä poseeraaminen julkisilla paikoilla tuottaa minulle kiusallisia tilanteita, en osaa edes kuvailla kuinka idiootiksi tunsin itseni kun seisoin rapun edessä selfietikun kanssa korkokengät jalassa ja tunsin ohikulkijoiden katseet liimaantuneena niskaani (tai sitten ne katsoivat uutta hienoa hamettani, eli tuijotus saattoi olla myös hyvä).

Selfiekepin käyttö oli yllättävän hankalaa.
En tiedä miksen loppujen lopuksi stailannut itseäni Delphineen ja Ruusaan, mutta en aio enää tänään mennä ottamaan uusia kuvia. Eiköhän sekin vielä nähdä!

Tämä oli kai kuvauksien onnistunein otos, vaikka kasvoni eivät hehkukaan onnistumisen riemua.
Laitetaan tähän loppuun vielä toinenkin tällä viikolla käyttämäni hame, jonka olen tehnyt itse. Tekstiä irtoaa näköjään niin surkeasti, etten jaksa enempää jaaritella. Ensi viikolla tämä blogi muuttuu väliaikaisesti matkailublogiksi, sillä lähdemme naimis-/häämatkalle Yhdysvaltojen halki!!! Luultavasti pureudun reissuun käsityönäkökulmasta, sillä olen suunnitellut jo lankakauppavisiitit jokaiseen kaupunkiin, jossa käymme ja tietenkin upeat ja kiinnostavat matkaneuleet!!!

 Tämä hame oli jo esittelyssä aiemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti