sunnuntai 18. lokakuuta 2015

Ompelukurssilla

Huh! Tällä viikolla en ole paljon ehtinyt kirjoitella, sillä olen ollut aika kiireinen. Ehdin kuitenkin käydä ompelukurssilla perjantaina. Opettelimme neulosten ompelua tavallisella ompelukoneella Tikatassa.

Satuin törmäämään kurssiin ihan vahingossa kun selailin internetin ihmeellistä maailmaa. Olen aiemmin käynyt Tikatassa poistamassa tarpeellisia käsityötarvikkeita ja huomannut, että henkilökunta on erittäin ammattitaitoista.

Unohdin välittömästi, mitä olin alunperin ostamassa ja käytin viimeiset rahani kurssiin (joka oli kyllä edullinen, minulla ei ollut vain paljon rahaa).

Kun olin kerran jo ommellut näiden tilkkujen toiset reunat yhteen, ompelin toisetkin reunat ja jätin peukunreiät: Kämmekkäät valmiit!
Kurssilla testailtiin erilaisia niksejä  ja neuloja joustavien kankaiden ompeluun ja nyt pursuilen ideoita! Odottakaa vaan kunhan ehdin toteuttaa ne! Tuntui, että ompelutaitoni nousivat uudelle asteelle parin tunnin aikana.

Tässä...

...ihanat muotikuvat...
...uusista kämmekkäistä!
Onnekseni opiskelimme kurssilla myös joustokantin ompelua! Edellisellä kerralla (jolloin ompelin stringit) ei tekniikka ollut vielä ihan hallussa.
Tässä vielä kuva mökille juhannuksena istuttamastani ruususta. Se oli kasvanut huimasti ja aukaissut monta ihanaa kukkastakin! Leikkasin ne talteen kuivumaan ja peittelin juuriston lehdillä. Toivottavasti kasvi selviää talven yli :)

Tulipa vähän tylsä postaus. Lupaan skarpata sisällöntuottamisessa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti